Facebook Toestaan Niet toestaan

Verslag buitengewone algemene ledenvergadering (15-07-2022)

21 juli 2022 12:30

Afgelopen vrijdag 15 juli heeft het nog zittende bestuur in de kantine op Sportcomplex De Koekoek een buitengewone algemene ledenvergadering georganiseerd naar aanleiding van het opstappen van het dagelijks bestuur. Circa vijftig leden waar hierbij aanwezig, waarvoor onze grote dank. Hieronder is een verslag van de zaken die zijn besproken tijdens deze avond te vinden.

Tijdens de bijeenkomst werd allereerst stilgestaan bij de gebeurtenissen in de afgelopen periode die aanleiding zijn geweest voor het besluit van een aantal bestuursleden. Daarbij is ook onderling uitgesproken dat we als leden zijnde vanaf heden het gesprek met elkaar gaan en niet via social media en andere online kanalen besluiten van het bestuur ter discussie stellen en zeker niet publiekelijk bestuursleden gaan afvallen. Uiteindelijk zijn we allemaal vrijwilligers van deze prachtige voetbalverenging en streven we dezelfde doelen na.

Vervolgens is de blik op de toekomst gericht en werd de aanwezige leden inzicht gegeven in de verschillende functies en aandachtsgebieden die onderdeel zijn van het bestuur. Ook zijn in het kort de toekomstplannen gedeeld. Het nog zittende bestuur wil namelijk toewerken naar een ‘groter’ bestuur van ongeveer zeven personen, zodat de taken beter gespreid gaan worden. Ook willen we op de wat zwaardere thema's (communicatie en financiën) de inrichting aanpassen en een commissie verantwoordelijk maken voor deze thema's.

Voordat de aanwezige leden gevraagd werd wie toe wil treden tot het bestuur is ook de spiegelavond van vrijdag 8 april jongstleden nog besproken. Op deze constructieve avond is door een dertig leden en andere betrokkenen input geleverd met het oog op onderwerpen die volgens hen de hoogste prioriteit hebben en aandacht behoeven richting de nabije toekomst. Na afloop van deze bijeenkomst en naar aanleiding van de feedback in de afgelopen periode is duidelijk geworden dat communicatie, vrijwilligers en activiteiten de belangrijkste thema's zijn waar het toekomstige bestuur mee aan de slag gaat.

Uiteindelijk was de buitengewone algemene ledenvergadering vooral bedoeld om te peilen of er vanuit de leden voldoende animo is om een nieuw bestuur samen te stellen. Op de vraag wie wil toetreden tot het bestuur hebben uiteindelijk meerdere personen aan te geven geïnteresseerd te zijn. Ook zijn er verschillende leden die toe willen treden tot één van de vele commissies van SC Berlikum. Een mooi resultaat na een bewogen avond!

In de komende weken gaan de nog zittende bestuursleden met de potentiële bestuursleden in gesprek. Het doel is om begin september een nieuw bestuur aan de leden te presenteren, waarbij diversiteit en duurzaamheid gewaarborgd zijn. Over diversiteit gesproken: we zijn nog op zoek naar een bestuurslid met ‘ervaring’. Iemand die de senioren-leden en niet-leden (de vijftigplussers) kan en wil vertegenwoordigen. Ook een vrijwilliger met interesse voor de portefeuille financiën is nog van harte welkom, we zoeken nog altijd een penningmeester.

Al met al een constructieve en geslaagde buitengewone algemene ledenvergadering!

Jacob Dirk Tuinenga en Janke Papma

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!